Monday 22 August 2022

A kert ajándékai...

 Zöldséges, krémes rizs, de túlrizses lecsó is lehetne...

1 kisebb apróra vágott hagymát és 1 nagyon kis kockákra vágott paprikát sózva, kacsazsíron megdinszteltem, a só miatt hamarabb kiengedi a levét, ami utána a fedőt eltávolítva gyorsan el is párolgott és enyhén megpirítottam benne a rizst, majd hozzáöntöttem a kétszeres mennyiségű vizet. Kevés főzés után 3 kisebb, héjától megszabadított, felkockázott paradicsomot tettem bele és nem kevertem össze, hagytam úgy főni. Utolsó pár percben belekerült egy kisebb csokor felvágott petrezselyemzöld, kanálnyi vaj és két kocka medve sajt, amitől nagyon krémes lett. Egyszerű egytálétel, mégis nagyon zamatos volt. A titka az alapanyagok minősége: hagyma, paprika, paradicsom, petrezselyem a kertből.
A szalvéta is az udvaron termett.

A szilvából gyors lekvárt főztem, palacsintához gyorsan el is fogyott.


No comments:

Post a Comment