Tuesday 14 April 2020

Apukám60

Amikor még szóbajött régebb apukám 60. születésnapja, nem gondoltuk, hogy ennyire szűk családi körben kell majd megtartanunk. Anyukám azt mondta, jó lenne, ha sakktortát készítenénk, ezzel fel is adta a leckét. Ő megsütötte a diós tortalapot, ami apukám kedvence, a csokikrémet együtt készítettük, aztán kezdődött a nagy művelet. El kell mondanom, hogy minden tiszteletem a cukorpasztás művészeké, de valahogy azokról a tortákról sosem az jut eszembe, hogy hú de megenném, csakis a kézügyesség dícsérete. Viszont elég nagy kihívás volt az általunk választott módszerrel összehozni ezt a sakkdobozt, amihez hasonlókat készít apukám fából gyermekkora óta, kézi faragással a szélükön. 
Kissé csámpás lett itt-ott, nem olyan pontos mint az ő munkája, de nagyon örvendett neki. Meg is jegyeztem, hogy utoljára akkkor lehetett ennyire macerás a fekete négyzetek festése, mikor tanultam a technikát gyermekkoromban a műhelyben. Most a fehérek vártak el több odafigyelést, ilyen lett a végeredmény.




Ezzel a kis verssel köszöntöttem:

A.zon töprengek, egy jó szónak sem vége: H
P.edig annyi szép dolgot akartam tömöríteni e keretbe mA.
U.dvaron sül a hús, bent torta, s legbelül a gondolaT
K.eresi a szavakat, hogy elmondja egy íV
A.4-es papírra sűrítve mindazt A
M.érhetetlen hálát, amit rejt e szó: APÁM, a 60. születésnapjáN!



No comments:

Post a Comment