Saturday 22 July 2023

Tökből főzeléket és feltétet

 


Hazajössz hétvégén, kimész a kertbe és csupa szép dolgokat találsz, aztán finomat készítesz belőlük. Zöldborsós, sárgatökös, lilakaralábé főzeléket rántott tökkel.  

A karalábét (négybe, majd szeletekre vágva) és a borsót sós, kiskanálnyi ételízesítős vízben puhára főztem. A zsenge tököt is felvágtam és enyhén megsózva, zsíron átforgatva kissé megpuhítottam. Szintén zsíron kb 2 ek. lisztet megpirítottam, felöntöttem 3 dl tejjel, hozzáadtam a zöldségeket a jóízű főzőlével együtt. Még sóztam, borsoztam, apróra vágott petrezselyemzöldet is tettem bele, lassú lángon főztem 7-8 percig, majd egy kisebb citrom felét kifacsarva, enyhén savanykás ízű, finom nyári főzelékké alakítottam.

A rántott tök, a szeletek sózva, liszt - tejes,tojásos palacsintatészta - prézli panírozással, zsírban sütve készült.


No comments:

Post a Comment