Sunday 1 October 2017

Gyors tojásos leves


Tisztelegjünk az egyetemista évkezdés előtt egy azonnal-kész-levessel. Az a fura lény vagyok, aki sosem vett magának rollton levest, egyszer megkóstoltam a szobatársamét és köszöntem is szépen az olajos-vegetás forró vízben málladozó hullámos tészta-trutyit. Meg lehet engem verni, de ez van. Persze lehet mindez csak annak a számlájára írható, hogy nem vagyok nagy leveses, mert aztán aki az, annak néha egy ilyen is megváltás sok száraz étel után.

No, én tojásos levest főztem anno s néha most is, ha tíz percem marad csak reggel és mégis makacsul ragaszkodom az otthonról vitt ebédhez. Kevés olajon/zsíron/vajon csapott evőkanálnyi lisztet pirítok, s félúton a tűzhely és vízcsap között adok hozzá kevés pirospaprikát, aztán víz, forralás, ételízesítő (vagy helyette többször só, bors, őrölt köménymag) és zupp bele 2 tojás. Miután azok összeszedték magukat és sárgájuk köré fehéret burkolnak, felemelkednek s már kész is a leveske. Gyorsan üvegbe, csap alá hűlni, kevés tejföl hozzá, be a táskába s lehet is futni vele. Ennyi csak a csorgatott tojásos leves.

No comments:

Post a Comment