Friday 30 August 2019

Lecsós cannelloni



Az olasz töltött csőtészta paradicsommártással vagy besamelszerű szószokkal készül általában, ezúttal lecsóba fektettem a csirkehússal töltött hengereket.
4 adag a következőképpen készült: Először elmondanám, hogyan készítettem a lecsót, aminek ebben az esetben az egyetlen titka, hogy a hozzávalókat: 1 nagyobb hagymát, 2 db paprikát, 3 paradicsomot nagyon apróra vágtam. Ezeket hagyma - paprika – paradicsom sorrendben dinszteltem, főztem össze és nagyjából 10 perc, negyed óra eltéréssel kerültek az edénybe, sóval borssal és oreganoval ízesettem.
A tészta hústöltelékéhez 40 dkg darált csirkehúst, 1 gerezd apróra vágott fokhagymát, curry-port és egy kis tömlő ömlesztett sajtkrémet használtam, sóval, borssal fűszerezve.
A csőtésztát, nem főztem elő,  a kis hengerekbe kávéskanál segítségével töltöttem bele a húst. A tűzálló sütőtálam alján végigsimítottam a szándékosan jó lédúsra hagyott lecsót, ezekbe fektettem a 10 db megtöltött tésztát. Itt jegyezném meg, hogy ez egy csomag fele. Ezt aztán befedve a maradék lecsóval és sajtot reszelve rá már csak a 40 perces sütés maradt hátra, ami alatt kellően összepuhultak a hozzávalók, tetejükön ropogós sajtréteggel.

Még egy praktikát jegyeznék itt meg, akit esetleg elrettentene a tészta töltögetés művelete. Lasagna lapokat is használhatunk, amikre rásimítva a húsmasszát, palaszintaszerűen felgöngyölíthetjük és hasonló eredményt érhetünk el úgy is.





No comments:

Post a Comment