Monday 4 September 2023

Rilette



    Tudom, hogy a zsírban eltett hús téli műfaj, még akkor is ha rilette-nek hívjuk. Van azonban az a momentum, amikor egy terméknél a nagy vörössel kiemelt 50%-os leárazást látva, nem igazán gondolunk ilyesmire. Csak arra, hogy ez az utolsó darab és éppen kacsamell (fél kg), nagy kincs, meg kell venni, gyorsan, amíg még nem kapkodja el más. Így indult ennek a rilette-nek a története. Aztán úgy folyatódott, hogy miután leszögeztem húspástétomot akarok, utánanéztem hol-mik a  velejáró fűszerek.
 A hagyma (amit egészben tettem a zsírba), egy cikk fokhagyma, almacikkek és rozmaringág kombinációt raktam össze só, borssal fűszerezve és màsfél órát hagyva lassú lángon a zsír alatt megkészülni. Utána apróbb darabokra vágtam a húst és kicsit rásegítettem a botmixerrel.
 Az ajánlásokat, miszerint savanyú uborka illik hozzá és azzal kell enni, betartottam. Kell ehhez a tömény, húsdarabos készítményhez az ecetes uborka élces savanyúsága.


No comments:

Post a Comment