Sunday 23 July 2017

Maradék puliszka egyik legfinomabb felhasználási módja



Már említettem, hogy nem szoktam méricskélni, így néha összejön a túlméretezés puliszkafőzésnél is, de ettől még sosem ijedtem meg. Másik elvem az ételt-nem-dobunk-ki az azért-ne-is-unjuk-meggel együtt eléggé inspiratív tud lenni. Igy született meg jó pár éve a tejes puliszka reggeli után, a rántott-töltött puliszka golyós vacsora különböző mártásokkal, szószokkal. Leginkább a murkost szeretem hozzá.

Itt pikáns sajtos és pici mozarella-golyós van terítéken és az orosz rulett elkerülése miatt megjelöltem őket egy kis szárított medvehagymával és szezámmaggal. Régebb készült májkrémes is, azt is érdemes kipróbálni. A golyókat prézlibe forgatva, forró olajban pár perc alatt ropogósra sütve készült most, de kipróbálás előtt van még a darált dióba forgatott és a sütőpapíron-olaj helyett variáns is. A murokszószt egy ideje minden sűrités nélkül készítem, főzés után a két lereszelt, közepes, dinsztelt hagymára helyezett murkot, só-bors-köménnyel ízesítve, kevés 1,5%-os tejjel turmixgépben megkrémesítve semmi lisztes-eresztéket nem igényel. Finom és könnyű még hagymásan is.

Egyik spanyol-viasz-praktikámat itt osztanám meg. Lehet, hogy sokan csak trendi konyhai cuccnak látják a turmixolót, de sem kalóriák, sem pénzecskék szempontjából nem mindegy, hogy ugyanazt a krémes hatást 12%-os zsírtartalmú főzőtejszínnel vagy 1,5%-os tejjel érjük el.

No comments:

Post a Comment