Thursday 17 August 2017

Humusz, a csicseriborsókrém


Az egyik legkiadósabb ételt esszük, ha a humuszt választjuk. Hályogkovácsmódra készül már sokadjára, "igazit" még nem ettem. Az ízre alapozok, ha az finom, akkor mindegy is milyen az eredeti, de azért szívesen megkóstolnám egy humuszbárban is.

Az alap a csicseriborsó és szezámmag, és a titok a jó minőségű olívaolaj. Kipróbálva már csicseriborsó lisztből is, puliszkaszerűen megfőzve és ízesítve fokhagymával, só-bors, pici őrölt kömény, mustár, citromlével.

Sosem vettem kész tahinit, daráltam szezámmagot. Ebbe darált mogyoró is került, és konzerv-borsót turmixoltam le, amit felbontás után alaposan atmostam szűrőben. Ez a mogyorós változat ízlett eddig a legjobban. Általában piros paprikával meghintve fogyasszák, de anélkül szerintem finomabb. Próbáljátok ki, tömény eledel, vendégváráshoz is praktikus, gyorsan összedobható!

No comments:

Post a Comment