Friday 1 February 2019

Bráncsoljunk egy finomat!



Sokunknál a hétvégi reggelik jóval későbbre tolódnak a koránkelős hétköznapi rutinnál. Az amerikai gasztropiac ezt meg is lovagolta és a breakfast és lunch összevonásával kreatívan megalkotta rá a brunch-ot, a késői reggeli és korai ebéd fogalmát, ami már nálunk is kezd meghonosodni az éttermek világában.

Én az itthoniba mindenesetre belevittem egy kis igazi erdélyiséget, még ha már unalomig elcsépelt is a zakuszka. Épp a megunás ellen készítettem vele ízesített csicseriborsókrémet. Fele-fele arányban összedolgoztam a kész zakuszkát átmosott csicseriborsó konzervvel egy botmixer segítségével, adva hozzá olívaolajat, sót, borsot, kevés citromlevet. Megnyerőbbnek éreztem a csicseriborsóval már együtt főzött zakuszkánál, amit tavaly ősszel készítettem.

Másik említésre méltó könnyed és ízletes elem a karamellizált, szezámmagos sárgarépa szalagok. És folytathatnám a sós karamelles, zabpelyhes minipalacsintákkal... A fotóról még lemaradtak a bagett szeletek és a dióbél.

Remélem segítettem ötletekkel, ha a hétvégi csajos shoppingolás előtt a barátnők még felugranak egy teára és épp brunch időt mutat az óra



No comments:

Post a Comment