Tuesday 2 April 2019

Könnyed húsos palacsinta


E fogás hasonló formáját hortobágyi jelzővel is szokás illetni, amit én azért nem tettem, mert a szósz hozzávalóit és fűszerezését a klasszikus receptektől eltérően alakítottam. Az előkészített hozzávalókból előzetesen a hagyma, majd a hozzáadott sárgarépa pár perces dinsztelése után az edénybe került a félbevágott csirkemell. Amit minden oldalán kifehérítve megszórtam a fűszerpaprikával és borssal, majd annyi vízzel felöntve hagytam főni, amennyi félig ellepte. Sózás csak a végén történt, elkerülve a hús megkeményedését. Fedő alatt párolódva fél órán át készült így, ez idő alatt főtt a leves és megsültek a palacsinták is. Főzés után a csirkemell darabokat kiemelve, kis lehűtés után, nagyon apróra felvágtam. Az összepuhult zöldséget, a paradicsompürével és a tejföllel pedig botmixer segítségével krémes állagúra pépesítettem, ebből kapott a hús is annyit, hogy kenhetővé váljon és a fűszerezés is ekkor történt. A palacsintákba göngyölve, már csak a tálalás maradt hátra.

Megjegyezném, hogy itt sem használtam a szósz sűrítéséhez lisztet, ha botmixerrel dolgozunk, a krémességet csupán ezzel az eszközzel nagyon jól el tudjuk érni. Ez a fogás jól dobozolható, másnap is finom fogyasztani, ha nagyobb adag készül belőle.

Hozzávalók 2 adaghoz:
1 tojás, barnaliszt, tej, só csomómentesre kevert masszájából sütjük a palacsintákat, amiből kettő számít egy adagnak
1 kisebb csirkemell filé (40-50 dkg)
2 db közepes meghámozott, lereszelt sárgarépa
1 db kisebb hagyma apróra vágva
1 dl tejföl
1 mk paradicsompüré
1 ek piros fűszerpaprika
kevés olaj a palacsinták megsütéséhez és a hagyma-sárgarépa megdinszteléséhez
provence-i fűszerkeverék,
só, bors ízlés szerint



No comments:

Post a Comment