Sunday 24 March 2019

Vörösbort inni, vörösbort enni...


...jegyezhetnénk meg e fogás kapcsán, ami különlegességénél fogva, méltán beillik vasárnapi ebédnek.

 Pulykamell szeletek basmati rizzsel, mellé vörösborban posírozott körte rozmaringos, vörösboros vajmártással.

A meghámozott, félbevágott és magházukat kivájt körték nagyjából 10percet fődögéltek forrás után a vörösborban ellepve, de kihűlésig még e finom itókában áztak, így kellemesen beléjük ivódott a bor zamata. Semmilyen egyéb forralt bor fűszert nem használtam.

Ezidő alatt megfőtt a basmati rizs, ami ebben a menüben a semlegesebb ízet képviselte. Kellett is ez, ugyanis a körte, a sózott-borsozott, szaftosra kérgesített pulykamell szeletek és a főzőlének átlényegült, vörösborral felöntött vajmártás mellé épp egy ilyen köret passzolt.

A mártás hasonlóképp készült mint a kacsa narancsmártása. A szárított rozmaringot a vajon kissé megpirított 2 kanálnyi kukoricaliszthez morzsoltam, majd folyamatosan hozzáadtam a vörösborból annyit, hogy kissé folyós mártást kapjak és belecsöpögtettem a pulyka sültízű levét a serpenyőből. Borsozásnál itt frissen őrölt mozaikborsot használtam, mindig hálás az eredmény.

Különleges és finom ez a vörösborral alaposan megrészegített ebéd, legközelebb hasonló metódussal sertést zsályával és valamilyen gyümölcsdzsemmel fogok tesztelni. Legyetek résen!

No comments:

Post a Comment