Wednesday 11 March 2020

Körtés-gorgonzolás palacsinta


Készítettem még derelyeszerű körtés-gorgonzolás holdakat, melyeknek szintén nagy sikerük volt,  de elkezdtem gondolkodni a "csomagolóanyag" tökéletesítésén, aminek az elkészítése rövidebb idő is legyen. Így esett a választás a sós palacsintára a pités verzió helyett.

Egy 2tojásos, tejes, ásványvizes masszából sütöttem palacsintákat és azt töltöttem meg a citromos, gyömbéres körtével, ami a következőképpen készült. 2 közepes körtét meghámozva, felkockázva,  kevés vajon megpuhítottam, miközben hozzáadtam kevés reszelt gyömbért és fél citrom levét és reszelt héját és a 1 ek ételkeményítővel összeforgattam a pépes, szószos állaghoz. A citromot lime-ra is lehet cserélni, ha valaki azt jobban kedvelné.

A gorgonzolából egy egyszerű, vaj-liszt-tejes mártást késztítettem, amibe a gorgonzolát is csomómentesre elkevertem és a felcsavart palacsinták tetejére adagolva táltalam. A dióbelet se spóroljuk ki a képletből, nagyon illik a körtéhez és a sajthoz ebben a formában is.

Hamar meg is szűnt a “melyik finomabb" verzió összehasonlítási kényszer, mert teljesen új étel született ebben a köntösben. 

No comments:

Post a Comment