Sunday 1 March 2020

Március, virágok és kekszek




Bár a hivatalos tavaszt 21-től számítják, én már most, március elsején kikiáltom ezekkel a finom diós zabkekszekkel, ami a zöldülő természet szimbolikájára szép zöld matcha-por színezést is kapott.

Ez a pátoszos verzió, de az igazság az, hogy igyekeztem a múltkori fehércsokiba hintett változatot kissé egészségesebb formában elkészíteni. Így kevesebb cukorral, barnaliszttel, vajjal és zabpehellyel készült.

S ha már kávézni nem kávézok, talán egy pár ilyen matcha-poros keksz egy pohár joghurttal reggelire azért segít majd a felébredésben. No de a viccet félretéve, egy csésze teába kellene annyi zöldtea levélből nyert macha-por élénkítő hatásnak, aminek a fele került ebbe az adag kekszbe. 🙂

Pontos recept, ahogyan most készítettem: 

15 dkg barnaliszt
10 dkg vaj
7 dkg cukor
7 dkg darált dióbél
2 dkg zabpehely
1 tk matcha-por
pici só


A hozzávalókat összedolgozzuk, összegyúrjuk amíg teljesen egynemű tésztát kapunk, ez jó, ha áll pár órát a hűtőben. Nálam ez alkalommal csak fél óra volt erre szánva, majd kis gombóckákat gyúrtam belőlük és ebből lapítottam ki kézzel a kis kekszeket. Egyszerű a folyamat, így még nyújtódeszkára sincs szükség. Ezt követően sütőpapíros tepsibe sorakoztattam a sülésre váró kekszeket, melyek nagyjából 35-40 perc alatt sültek megközepes, inkább lassú fokozaton, (ez sütőtől is függ, én gázlángost használok, ami néha hálátlan vagy inkább kiszámíthatatlan.)

Desszertnek, vendégvárónak ízletesebb, ha csokival is lecsorgatjuk a felületüket sütés után, de most az egészséges reggeliző kekszek kivitelezése volt a fő szempont. Nem számoltam meg hány keksz lett ebből az adagból, mert le akartam mérni, de sajnos jó pár darab elkapkodódott a tányérból, mire oda jutottam volna, így marad a tanács, próbáljátok ki! Nem bánjátok meg!

No comments:

Post a Comment