Sunday 12 May 2019

Óriási Oreo kekszek házilag


Sosem értettem a világ kedvenc kekszének kikiáltott Oreo körüli nagy felhajtást. Onnan  is lehet érzékelni, ha egy termék már nagyon begyűrűzött az édességiparba, ha vele ízesítenek csokoládét, fagyit, tortát, egyéb nyalánkságokat, konkrétan a neve már főnévvé válik.  Ez a kakaós keksz massza, vajas töltelékkel egy ilyen példa. Valamit nagyon jól csinálnak a márka marketingesei, pedig nem ördöngősség házilag hasonló ízélményt produkálni. Sőt, meg is lepődik az ember, hogy valóban csak ilyen egyszerű hozzávalókra van szükség ahhoz, hogy előállítsuk a saját verziónkat. Persze, ha már lúd, legyen kövér alapon, máris a fánk kivágóval méretezve őket, ez eredetihez képest jóval nagyobb körkekszekké. Ha ti is kipróbálnátok az én receptem, akkor megosztom az általam használt hozzávalókat és azok mennyiségét:

Kekszhez: 25 dkg liszt, 10 dkg 82%-os vaj, 10 dkg porcukor, 1 tojás, 2 ek kakaó, 2 ek tejpor, 2ek tejföl, fél csomag sütőpor

Töltelékhez: 8 dkg vaj, 5 dkg porcukor, 2 csomag vaníliás cukor, 2 ek tejszín, 2 ek tejpor

A porcukrot a tojással habosra keverve hozzáadtam a tejfölt, majd tejport, sütőporos, kakaós lisztet és egynemű állagú tésztát gyúrtam, amit két részre osztva kinyújtottam és kör alakú kekszeket vágtam ki belőle. Sütéshez sütőpapírt használtam,180 fokon nagyjából 20 perc sütési idővel.
A krém hozzávalóit simára kevertem, majd a kihült korongokat kettesével összeragasztottam. Kekszes, lefedhető dobozban, hűvös helyen, napokig finom vendégváró vagy édesszájú hétvégi reggeli egy pohár tejjel. 
Legalább egyszer érdemes kipróbálni.

No comments:

Post a Comment