Monday 15 July 2019

Fűszeres krumpli sült paprikás salsa szósszal


... avagy egy jó kis erdélyi nachos.

Fél kg krumplit megtisztítva, hámozatlanul hasábokra vágunk és egy nagyobb edénybe tesszük, hogy jól össze tudjuk forgatni az olívaolajos fűszerkeverékkel, amit én a következőképpen készítettem: 
fél dl olívaolajhoz hozzáadtam mozaikborsot, morzsoltam bele szárított rozmaringot, oregánót, szárított hagymapelyhet, kevés chiliport, amit jól összekavarva ráöntöttem a krumplira. A krumplikat majd szép sorban sütőpapírrral bélelt tepsibe helyeztem és ekkor sóztam őket.

Amíg a krumplik sültek, pár szelet sonkát apró kockákra vágva, pár perc alatt ropogósra pírítottam és elkészítettem a salsa szószt. 

A salsa szószhoz, 2 db szénen sült kápia paprikát használtam, 2 db apróra vágott, meghámozott paradicsomot, és egy nagyon pici, apróra vágott hagymát. A hagymát pár percig dinszteltem, sóztam és egy csipetnyi cukrot adtam hozzá, ami szépen segít a karamellizálásában, majd ezután a paradicsomot. Nagyjából nagyed órát főtt így, amikor a felaprított kápia paprikát is hozzáadtam. Mehet bele még oregánó és chili bátorságtól fűggően, majd kihűlés után krémesíthetjük kézi botmixerrel, ha nem szeretnénk, hogy a szószunk darabosabb, lecsósabb állagú legyen.



No comments:

Post a Comment