Wednesday 25 September 2019

Karfiol és még pár hozzávaló


A nyáron szinte teljesen kimaradt a karfiol a konyhámból. Máskor elég sok zöldségleves főtt vele, de mostanában valahogy az sem. Így a tegnap délután úgy döntöttem, összedobok valami finomat egy szép nagy fehér karfiolból, amit rózsáira szedve és megtisztítva negyed óráig főztem sós vízben, egy fél csokornyi lecsippentett petrezselyemzöld szárával. A zöld levelek összeaprítva kerültek a mártásba, amit 2 gerezd szintén apróra vágott fokhagymával vajon összepirítottam. 2 dl tejben elkevertem 3 evőkanál ételkeményítőt és nagyjából 2-3 dl főzőlevet is megmentettem még a mártáshoz. Só, bors és a 10dkg durvára reszelt gouda sajt felével összeforralva, el is keszült a mártás, amit a kivajazott, zsemlemorzsával körbeszórt tűzálló edénybe elterített karfiol buckákon oszlattam el egyenletesen, rászórva még 6 szelet felcsíkozott sonkát. 20 percig sült így a sütőben, majd betakartam a gouda sajt másik felével és még kevés cheddar sajttal, amit újabb 20 perc pirulós sütés követett.

Tudni kell, hogy a karfiol eléggé vizes zöldség, ezért is szokták sokan rakott karfiolként készíteni, aládúcolva nedvfelszívónak például rizset, de ezúttal egyeduralmat szántam neki, kárpótolva az elhanyagoltsága miatt. További őszi tervem egy egészséges, majonézmentes karfiolkrém is. Ide is felkerül majd, de addig is bátran ajánlom ezt kipróbálásra. Felcserélhető a keményítő lisztre természetesen, 

No comments:

Post a Comment