Tuesday 31 December 2019

Vöröslencse krémleves savanyított sárgarépával


Valahányszor vöröslencséből készítek ételt, mindig sajnálom, hogy főzés során elveszíti szép narancssárga színét. Ezúttal a savanyított sárgarépával korrigáltam ezt a veszteséget. A párosításban az is ihlető volt, hogy a paszulyleveshez előszeretettel esznek ecettel meglocsolt, felvágott hagymát. No, ez is valami hasonló elgondolás és nagyon passzoló.

A vöröslencsét átmosás után, általában pár órán át vízbe áztatom, mielőtt megfőzöm. Ez a lencsefajta különben sem igényel sok főzési időt, de így nagyon hamar elkészül. 20 dkg nyers lencsét használtam és egy kisebb hagyma felét, amit kevés olajon, fedő alatt megdinszteltem, majd hozzáadva a lencsét és meg felöntve vízzel és beletéve 1 babérlevelet, megfőztem. A főzés utolsó perceiben hozzáöntöttem még 1 dl tejszínt és leturmixoltam a krémesebb állagért. Egyéb sűrítést nem használtam.

Az édes-savanyú sárgarépa elkészítéséhez 2 közepes sárgarépát és julien-vágót használtam, így szép, spagettivékonyságúra sikerült felvágni. Sózás után, a leves főzési idejére állni hagytam, majd kicsavartam és fél dl ecetben 3 kiskanálnyi cukrot eláztatve és feöntve még 1 dl vízzel kisüvegbe tettem.

No comments:

Post a Comment